![TiVo](/media/lib/63/big-tivo-guy-c1d407beb8479bc61808e71fd4e278ec.jpg)
Morderca telewizyjnych reklam okazał się niegroźny
8 maja 2010, 10:04Nowe technologie multimedialne budzą obawy wielu firm, które z mediów czerpią zyski. Czy jednak ten czasem paniczny lęk jest uzasadniony? Badania nad wpływem cyfrowych nagrywarek zdają się przeczyć.
![](/media/lib/37/oko-1cb7d3a5c70dbeb118dcdc04c8e4fdcf.jpg)
Jak się nastawisz, tyle zobaczysz
29 kwietnia 2010, 09:32Ludzie widzą lepiej, gdy eksperymentalnie wytworzy się w nich takie nastawienie. Wg psychologów, oczekiwania naprawdę zwiększają ostrość widzenia, a nie zwiększają czujność czy motywację do koncentrowania się na obiektach (Psychological Science).
![](/media/lib/60/monety-e6bd2a3caa518cb7eeaefcca62c5bf1a.jpg)
Pieniądze łagodzą ból
26 kwietnia 2010, 10:35Dr Kathleen Vohs, która zajmuje się psychologią konsumenta na University of Minnesota, ustaliła, że gdy ludzie policzą pieniądze, odczuwają lżejszy ból po zanurzeniu dłoni w gorącej wodzie, czują się też lepiej w obliczu społecznego wykluczenia.
![](/media/lib/33/drink-z-wisienka-e74c71b13df94b4bd8a3194560bdc4f8.jpg)
Kiedy kampania społeczna skłania do picia
5 marca 2010, 18:03Reklamy społeczne dość często odwołują się do poczucia wina czy strachu potencjalnego odbiorcy. Naukowcy stwierdzili jednak, że w niektórych sytuacjach kampanie mające zapobiec paleniu czy piciu alkoholu w rzeczywistości wzmacniają jeszcze niepożądane zachowania. Wg Amerykanów, dzieje się tak, gdy spot obejrzy ktoś, kto już się boi lub ma poczucie winy. Przyjmuje on wtedy postawę obronną i nie bierze pod uwagę konsekwencji swojego działania, postępując w myśl zasady: "To spotyka wyłącznie innych".
![](/media/lib/59/e-papieros-cd5c529ebf2453f4af26ec5d6f55c7ca.jpg)
Oszukańcze e-papierosy
11 lutego 2010, 10:36Elektroniczne papierosy nadal budzą kontrowersje i obawy. Trudno jednak mówić o konkretach, gdyż dotychczas przeprowadzono niewiele badań dotyczących tego typu urządzeń. Sytuacja zaczyna się jednak zmieniać. Doktor Thomas Eissenberg z Virginia Commonwealth University przeprowadził, pierwsze w USA, badania dotyczące wpływu e-papierosów na palaczy.
![](/media/lib/59/ipad-fujitsu-756f4fbe01777abeed56930fbf1fd829.jpg)
iPad sprawił kłopoty
29 stycznia 2010, 11:34iPad dopiero zadebiutował, a już sprowadził na Apple'a problemy prawne. Okazuje się, że w 2002 roku Fujitsu rozpoczęło sprzedaż komputera kieszonkowego o nazwie iPad. Urządzenie wyposażone jest w Wi-Fi, Bluetooth, obsługuje VoIP i korzysta z 3,5-calowego kolorowego ekranu dotykowego.
![](/media/lib/59/e-papieros-cd5c529ebf2453f4af26ec5d6f55c7ca.jpg)
Niedobór badań dotyczących e-papierosów
21 stycznia 2010, 09:16Greccy naukowcy alarmują, że choć rośnie popularność elektronicznych papierosów, właściwie brak danych na temat bezpieczeństwa ich stosowania. Nie wiadomo więc, czy zamiast pomagać, w większym stopniu nie szkodzą (British Medical Journal).
![](/media/lib/57/egzamin-7d04fc7fdbf88d0aa3b1b2f59374ce11.jpg)
Kogo zabawa motywuje do działania?
20 stycznia 2010, 11:46Ludzie, którzy cenią sobie doskonałość i ciężką pracę, wypadają lepiej od innych w realizacji specyficznych zadań, jeśli przypomina im się o cenionych wartościach. Kiedy jednak zadanie jest przedstawiane jako zabawa, te same osoby osiągają o wiele gorsze wyniki od jednostek mniej motywowanych osiągnięciami (Journal of Personality and Social Psychology).
![](/media/lib/55/slodycze-jak-owoce-3cf52e66ad25a7ce581386edbb3317f8.jpg)
Zaraźliwa samokontrola (bądź jej brak)
15 stycznia 2010, 10:34Samokontrola bądź jej brak są zaraźliwe. Jeśli więc ktoś chce lub musi nagle zmodyfikować swoje zachowanie, powinien rozejrzeć się wokół (Personality and Social Psychology Bulletin).
![Logo Google’a](/media/lib/5/1176227076_974467-8822f0c2a7cd99e8c7c97e90e7800c7c.jpeg)
Google najbardziej pożądanym pracodawcą
2 listopada 2009, 17:15Firma Universum przygotowała listę 50 najbardziej pożądanych pracodawców na świecie [PDF]. Ułożono ją na podstawie ankiety, w której wzięło udział 120 000 studentów z najlepszych światowych uczelni.